fredag 5 december 2014

Dagarna rullar på

 I onsdags var det sista träffen med stickcafé gänget för hösten. Vi var på en liten utflykt och än en gång fick jag massor av inspiration och idéer, om det bara funnes tid. Tror det här jullovet kommer att ägnas åt handarbete och promenader med hunden. Om någon är sällskapssjuk är det bara att packa stick-korgen och komma upp till backen och hälsa på oss.
Stretar på med mina julklappar än, men snart har jag dem "på radin". Håller på med näst sista nu, eller kanske sista. Kan hända den sista tanken blir en födelsedagspresent istället.

 I torsdags hade vi stickkväll och julmys med kollegorna. Hällappen var på tapeten. Vi hade knytkalas och åt så min mage värkte resten av kvällen. Men då det finns så goda kockar i gänget! Jag bidrog med min Polly-kladdkaka (recept!) som är en väl beprövad delikatess. Jag har dock retuscherat bort nötterna. Tycker den bli lite väl maffig med dem. Men vill man ha det salta som bryter av så visst. Ni får pröva er fram!


Dagens vitchokladkaka blev ju då inte lika lyckad. Försökte mig både på vattenbad och micrande och googlande. Första satsen smält choklad började mer likna risgrynsgröt med flamberad kanel på. Tur maken kunde ställa upp och gasa till affären. Reducerade ganska snabbt menyn inför söndagen.

2 kommentarer:

  1. Do måst smält e saaaaaaaakta! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. E tåo jo så läääääääng :)
      Men andra gången gick riktigt bra.

      Radera