tisdag 30 december 2014

Årets julgransboll


Varje år förärar jag vår gran med en ny julgransboll. I år blev det en i guld som ser lite nött ut. Tyckte den var så fin då jag sprang genom en affär. Köpte den i Vasa, i en pytteliten affär i HS-center, minns tyvärr inte namnet på den men den är mittemot PoP typ.

Sen kom det två till med samma tema på julafton.


 Vill man kika på tidigare års bidrag kan man klicka in sig på 2013, 2012, 2011 (tekniskt sett skaffade jag inte själv dessa utan fick dem som gåva) och 2010-års modell har jag fotat om i dag. Det är Lilla My här nere:


Har ni nå fina traditioner som har med julförberedelser att göra?

4 kommentarer:

  1. Den heter säkert Haga hem, tidigare Village. :) En relativt ny inredningsaffär i HS-center. Fina bollar du har skaffat åt dig.

    SvaraRadera
  2. Hej Titti, vad roligt att hitta din blogg. Så fina julgransbollar! fin tradition,
    Då jag var liten (typ till 20+) spelade vi alltid en LP skiva då vi klädde granen hemma.
    Den traditionen tog jag med mig då jag flyttade tillsammans med C. dock inte LP skiva ;) men en Jul-CD.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen :)
      Ja det hade mamma också, en speciell julkassett som kom fram då vi klädde lillajulsgranen och som spelades sen under julen också. Fint med traditioner!

      Radera