söndag 23 november 2014

Lördagen

 Inledde dagen starkt i Vasa.
Var egentligen ute efter en födelsedagspresent till i morgon och möjligen en klänning. Plus allt sådant där en aldrig hinner annars då en är ute efter något specifikt.
En lillajulklapp kom hem, lite accessoarer till bloggjulfesten och små julklappar.
Åt den allra godaste Chevre-salladen på Amarillo. Betjäningen var nu inte så god, men smaken och maten uppvägde det alldeles tillräckligt. Känner mig alltid lite udda då jag äter ensam på restaurang, eller går på bio/teater själv. Vet inte varför, det är ju inget konstigt med det. Men det är saker jag förknippar med tvåsamheten.
Nu börjar alla julklappar vara på raden. Har paketerat ikväll tills pappret tog slut. Bara 2 återstår, måste dra mottagaren först så jag får fundera sen. Skönt att ha de så långt!

 Sen for jag till Karvsor där Freddi var på hoito. Där var det lillajulspyntat redan! Insåg att jag nog måste ta tag i det redan i morgonkväll också. Så jag hinner njuta lite. Åt världens i särklass godaste gröt; helmigröt! Badade bastu och njöt.

 Råkade förirra mig till Iittala i GW-gallerian i dag. Där hade de en massa fina saker och erbjudande. Bland annat en massa felfärgningar som de sålde för 7€, 10€ och 15€. Jag var tvungen att handla. En grönaktig på fot. Tyckte den passade bra så här inför juletider. Fick också hem en stor och en liten noppa-ljusstake åt syster för endast 34€. Tyckte det var en ganska så bra affär :)
 Så härrans grannt!

Lagotton hälsar att det är väldigt tungt att vara på bygget, busa i snön en hel dag med moffin, bada bastu och busa i Karvsor. En blir lätt utmattad. I morgon vankas det dessutom kalas. Gissar vi får en rätt lugn söndagskväll och måndag :)

2 kommentarer:

  1. Har också alltid tyckt det känns konstigt och lite pinsamt att sitta och äta själv när man e t.ex. i stan. Känns reda mycket bättre nu när jag har bebis med mig, även om han inte äter. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men bebisen är ju ett sällskap på sitt sätt. Kan förstå det direkt känns bättre då man är fler runt bordet :)

      Radera