tisdag 18 november 2014

Halvvägs in i november

Vi är bara halvvägs in i november och julstressen är redan här.Vet inte hur jag skall hinna med allt. Så mycket jag vill göra, men mest tid tar sådant som vi måste göra. Vill pyssla och pynja mer. Skapa julkänsla, ha det mysigt och fint. Tycker det är tråkigt att inte ha friheten med en egen klass där du kan kasta om timmar och ställa lite som du vill. Jag är ju trots allt en pysselnörd och klasslärare i hjärtat. Kanske bättre lycka ett annat år.

December blev tydligen månaden då allt skulle ske i år. Varje dag de 21 första dagarna i månaden är det något program. Jösses, blir nog till att dra fram julartilleriet tidigt i år för att kunna varva ner de få timmar jag är hemma. Ladda upp med x antal liter glögg. Nu är det också bara en halv månad kvar tills jag får äta choko igen. Ljuva tid!

Så här rullar dagarna på och timmarna susar iväg. Full fart framåt och snön kunde ju verkligen komma nu och lysa upp tillvaron. Mörkt då man kör till jobbet, mörkt då man kör hem, mörkt då man är ut med hunden, mörkt då man går och lägger sig. Mörkt, mörkt, mörkt!

och så en gammal julbild på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar