fredag 7 november 2014

Fredag igen då

Hoho veckorna rusar iväg. 6 kvar till jullovet. Fatta, 6 veckor! Det är just ingenting. I dag var vi och simmade med de små liven. Blev än en gång påmind om hur mycket jag gillar att simma. Borde verkligen försöka komma mig iväg och dra några längder en gång i veckan. Vi har ju trots allt en helt funktionsduglig simhall bara några km bort. Synd bara att hunden inte blir så värst motionerad av det.

Har ett november-projekt på gång. Inget godis, plankan minst 5 gånger i veckan och mera motion. Den här hösten har varit den absolut sämsta i motionsväg och bästa i tröstätandets väg. Vilket förstås har satt sina spår. Och ju äldre man blir, desto svårare blir det att få bort eländet. Den här veckan har det gått ganska bra, 4 plankdagar (herregud det är en så jobbig grej!) avklarade. Blev dessutom ännu mer peppad idag efter lite tips av min fina vän.


Den här bruna fyrbenta fabon och jag for på fredagslänk efter jobbet. Halt som fään var det längs vägen. Tungt var det också. Och kallt, usch jag avskyr den här råa kölden! Mera minusgrader till folket tack. Tur att naturen var så grann så man fick njuta lite.




Fredagen till ära har jag tänt i utelyktorna. Nu väntar vi bara hem maken så skall vi ta fredag med bastu, brasa och serier.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar