onsdag 19 november 2014

Femte och sista stickcafé

 I kväll gick säsongens sista stickcafé av stapeln.
Vi åt pepparkakor som en snäll deltagare bjussade på. Spanade in varandras arbeten. Blev lärda att virka kärleksknutar (osäkert om skribenten kommer i håg längre...). Snackade. Njöt. Inspirerades.

Nästa gång sticker vi iväg på vår avslutningsutfärd. Samling redan kl.18 då!

 Titta här nu!
En fläta växer fram. Efter fyra rivningar hade jag pejl på läget. Roligt att testa på och lära sig nya saker! Nästa gång tror jag det blir dubbelt upp. Tycker den ser lite ensam ut där mitt på.

I kväll har jag fotat deltagarnas projekt också.
Alltid bra för inspiration.
Jag har fortfarande på min to do list en egen Pippi-tröja. Och nu är jag helt övertygad om att den blir grön, gul och grå. Så he så! Titta nu bara så ljuvlig den är:






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar