söndag 26 oktober 2014

Veckosluts resumé

fredagen var det snöoväder här i nejden. Hade en av mina obehagligaste upplevelser i trafiken på väg från jobbet. Det är bara min andra älg-träff som överträffar. Ni vet de där stunderna som går i slowmotion och man hinner tänka massor, när de i själva verket är över på max 2½sek. Fascinerande hur människokroppen och hjärnan fungerar. Nå all good in the hood och vinterringarna kom på ikväll!

Väl framme i staden hann jag köpa min näst sista julklapp och strosa lite före det var dags för mig och P att hälsa på S. Massor av godsaker blev vi bjussade på och timmarna sprang iväg medan vi snattrade och skrattade. En skön kväll!



lördag var det obligatorisk fortbildningsdag. En av de allra bästa jag varit på! Nu är jag så taggad av nya projekt, hjärnan gick på högvarv och jag var tvungen att direkt börja skriva ner alla tankar och idéer jag fick. Fick genast kollegorna med på noterna (är de bäst eller bäst?!??) och nu gäller det bara att lobba vidare och hoppas det går hem hos alla parter. Aaah ivern att dra igång nya projekt!


På kvällen var det 3-årskalas för mitt första fadderbarn. Pizza och tårta en lördag. Kan inte bli så mycket bättre! Här nedan agerar jag säng åt ett trött födelsedags barn. Vi körde hem i mörkret och njöt av lugnet och tanken på att få sova en timme längre följande morgon.




I dag har vi unnat oss sovmorgon och en promenad i skogen med Freddi. Kikade lite efter julgranar men hittade inget passligt objekt, än... På bygget har vi skyfflat grus och försökt få bort en del lervälling och vattengropar. Det har varit en verkligt grå dag men ganska skönt väder att vistas ute i dagen lång.





Nu är vi alla hemma på backen igen. Mörkret har lagt sig och vinden viner runt knutarna och smäller i takplåten. Jag har tuttat på många ljus och vi skall njuta av nudlar, haha! och maraton titta på Grey´s Anatomy säsong 1 och njuta av en brasa resten av kvällen. Har äntligen fått maken med på noterna att se serien från början. En riktig skön söndagskväll att se fram emot.

Det var den rapporten. Ny vecka och nya möjligheter i morgon. Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar