fredag 10 oktober 2014

Ljusdrömmar

Här sitter jag och njuter av ljusen denna gråmulna fredag eftermiddag. Känner att det blir en riktig mysdag för att ladda batterierna idag. Sitter och betraktar mina fina fina Iittala ljuslyktor och konstaterar att jag gott och väl kunde ha fler. Den vänstra har jag fått av mina ljuvliga kollegor och den högra av min kära mor. Roligt att samla från speciella tillfällen och typer, så får de en helt annan betydelse och värde än om man bara random köper hem dem.

Efter att ha läst om julfantasten Linda har jag drömt om glögg halva veckan. Och börjat längta efter julen. Till exempel en mossgrön och julröd skulle passa så här till nämnda högtid som är på kommande.

 
 
Klara glas kunde kanske också funka?! Man kan säkert mixa och blanda lite.
Och en till på fot. Har en redan som jag fått av en elev för länge sedan och den är också i flitig användning med ljuseldandet. Men en till ryms nog på spiskransen :)


Om man bortser från julen så får gärna en orange, en "mjölkig" och en grå flytta in också. Åh, det är så MYSIGT med ljus!!!

Nu skall ni alla ha en riktigt fin fredag!

2 kommentarer:

  1. Jag har helt snöat in mig på både kastelhelmi och kivi-lyktorna. Har redan två i klart glas och två ljusblå kastelhelmi. Skulle helt bra kunna sälja alla mina andra ljuslyktor och enbart mixa kivi och kastelhelmi, för de är så sjukt fina.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet! Är helt såld på dem jag :)

      Radera