fredag 31 oktober 2014

Ljus i ett mörkt hus

Graderna kryper ner på termometern. Kölden kommer krypande. Vi har fredag i huset. Tända ljus både ute och inne, tortilla och ett (förhoppningsvis!) gott rödvin. Serier och stickorna resten av kvällen. En perfekt inledning på veckoslutet efter en perfekt dag. Taggade elever, roliga lektioner och massage. Det kan ju inte bli annat än en bra dag!





I går hade vi genomgång med Aveo. Vi har kontaktat dem angående belysningen i vårt hus. Lite hjälp på traven. Det är ju inget du drar om sedan, elen. Och en ack så viktig del i ett hem. Ni skulle bara veta vad bra det var. Nu är jag så himla inspirerad att inreda vårt hem, skulle bara vilja flytta NU!
Visst det kostar lite. Men i långa loppet tror jag så det är värt det. Som jag sa, det är inget du gör om hux flux, det är en himla viktig del, vi ville ha en stil som funkar med resten av huset och genomgående lantligt. Det kom en del överraskningar, som jag aldrig skulle ha vågat själv. Jag är så nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar