måndag 13 oktober 2014

Höstfixat gården


I dag har vi räfsat löv på vår gård. Bilden här ovan knäppte jag i går hos mor och far. Men vi har också lönnar här, och äppelträd, björkar, vinbärsbuskar och det förbaskade lärkträdet som skräpar så in i vassens! Men nu ser det lite bättre ut en stund igen, tills de sista har fallit.

Passade på att göra klart för vintern på andra sätt också. Klippa ner blommor. Plocka fram ljuslyktorna. Höstpimpade lyktorna än så länge. Och konstaterade att jag inte har lyktljus hemma! Hur kunde det gå så fel?! Var tvungen att låna ett Ikea-ljus under tiden :)

Också vid dörren blev det lite höstpimp. Bytte sommarens innehåll i hjärtat till lite rönnbär och lönnlöv. Tog också in Kärleksörtens blommor som jag klippte ner. Men dem får ni inte se, för vi har så råddigt i alla hörn inomhus! Om jag kisar riktigt mycket kan jag nästan se förbi alla smutsiga arbetskläder, snorpapper, skruvar, muttrar och skit som ligger på varje yta kring ingången. Så njuter jag bara av ljusen och blommorna istället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar