söndag 5 oktober 2014

Finbesök i torsdags och lite uppköp i går.

Hade finbesök av en liten herreman i torsdags. Sker alldeles för sällan! 
Han fick titta på Mumin på mosters stora skärm så mamma fick dricka goo-kaffe :)
 
 -Kolla kolla, lilla My!
Moster är väldigt nöjd över sötnötens val av favoritkaraktär i Mumin.



I går skulle jag upp till socknen och  hämta gipsskruvar och några garnnystan jag beställt.
Nåh, sen hade de ju rea. Och sen skall de eventuellt sluta tillverka det garn jag använder till allt.
Så det blev att lagra lite, hamstra. 
20 nystan :)
 Har försökt mig på att använda lite av Drops garner. Stickade ju min första tröja av det. Helt ok, men inte pickfritt! Carolina är det enda garn jag faktiskt kan använda själv, och därför också väljer till de flesta produktioner jag gör, speciellt barngrejer. Få se nu hur det går i framtiden....???!!?!

Också dags att hösta till det på ljusfronten. Yankee Candle är ett måste i detta hem! Honey och Spice är en tradition om hösten, vi hade det att brinna på vårt bröllop och varje gång jag lyfter av locket får jag ett lite lyckopirr i magen. Berrylicious är nytt, tyckte det doftade mustigt av bär och passade bra i höstmörkret. Så även om solen lyser idag blir det nog att tutta igång ett nu och invänta maken. Hemmamys ikväll och tidig väckning imorgon för att styra näsan söderut. Hoppas hoppas hoppas det skulle gälla Tredje gången gillt nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar