torsdag 25 september 2014

Höstens första stickcafé

I fall någon missat det så ordnade ju Folkhälsan i Vörå sitt efterfrågade stickcafe i onsdags. Det kommer att fortsätta hela hösten varannan onsdag, ingen anmälning bara att hänga med!

Vi var 11 pers vid första träffen. Roligt med både nya och obekanta ansikten och så de gamla och bekanta från vårens. Vi hade en snabb presentation av oss själva och våra arbeten och det verkade som om virkningen var pop just nu. Fick själv en del nya mönster till min mapp och är nu riktigt sugen på att starta en ny tröja till mig själv. FAST jag inte skulle göra fler detta år ;)


Jag hade med lite alster, böcker och mönster som inspiration. Men det behövdes knappast. Damerna var så ivriga att jobba och snattra så de gav sig knappt tid till att bläddra och kika. Mycket hittar man ju på nätet i dag också. Blev tipsad om VirkPia och Kungen och Majkis. Har inte själv hunnit kika runt där ännu men säkra källor säger det finns massor av inspiration där :)


 Solrutor.
Lär vara en trevlig variation till vanliga mormorsrutor.
 

En sån här skall jag göra som nästa!
Dock i annan färg. Valde mellan silvergrå och blekgrön. Mesade ÄN en gång ur färgmässigt och körde det säkrare kortet. Kanske nån gång blir det en med mera färg i?!?

2 kommentarer:

  1. Kungen o Majkis är jag bekant med. Hon har en riktigt bra virkblogg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter bra. Skall absolut surfa runt och spana in den då jag behöver inspiration :)

      Radera