torsdag 18 september 2014

Fårfilten

Fick ett beställningsjobb. På en fårfilt. Efter inspiration av Linda. Hennes mönster hittar ni HÄR.


Så jag och fårskallarna har hängt ihop ett tag nu. Det tog väääääldigt länge att sticka denna om jag jämför med storebrors filt. Denna är stickad i tunt och mjukt babygarn och ville aldrig växa till sig på länden. Mosstickning i kanterna men annars bara slätstickning i all oändlighet. Till sist fick ju fåren träda fram. De kan man placera fritt över filten också :)  Jag stickade den vita delen och sydde på det svarta. Det blev sådär, nästa kanske jag syr allt. Det drar nog och bönklar sig fast jag legat och pressat på den i flera nätter.





Har redan inhandlat material till nästa projekt :)  
Det skall bli en julklapp åt en systerson. 
Men måste vänta lite med den (kanske börjar med den på höstens stickcafé) eftersom jag har födelsedagspresenter på hälft och de skall snart levereras....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar