måndag 28 juli 2014

Tröja nr.2

 Före värmeböljan slog till hann jag ju färdigställa en tröja också.
Stickatröja nr.2 till mig själv. Använde samma grundmönster som till den förra, men ett grövre garn så den blev automatiskt lite större och längre, passar bra. Fick ju blodad tand efter den första som gick så pass smärtfri och fort att tillverka. Denna tog dock lite längre tid eftersom jag fick lite problem med lederna efter stickmaraton med första. Åldern sätter sina spår, hehe.

 Den blev en mer vardagströja som kom bra till pass sena kvällar på villan för nån vecka sen.
 Mönstret har jag hittat på vartefter så det blev som det blev :)
Nu är jag riktigt nöjd över mig själv om mina ego-alster. Så nu får det nog bli julklapps-, födelsedags- och murutillverkning resten av året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar