måndag 28 juli 2014

Mer villaliv

Jag älskar värme. Och sommaren. Och solen. Men det går bara inte om man inte får tillbringa den vid vattnet. Därav flydde vi till villan denna vecka. Gjorde ett tappert försök att vara på land några dagar men icke. Lade renovering och allt på hyllan och laddade batterierna i paradiset i stället. Blir knäsvag bara av tanken på att vara tvungen att hålla till under ett plåttak och utföra fysiskt arbete. Puh!

Men vilka dagar vi haft sen! Toppen väder, rekordvarmt i vattnet så man helst bara vill ligga och blöta dagarna i enda, massa fint besök, sol, bad, grill, vänner, sötnötar och alldeles ljuvligt!
Vattentemperaturen, kärlek!
Har verkligen försökt skaffa kilometrar till dessa. Men du milde så hett det varit. Försökt mig både på morgon- och kvällslänk men båda har varit lika tunga.

Ligger hellre i vattnet och njuter :)

Två av mina fadderbarn och också sovit på villan.
Alla njöt av att bada och leka i vattnet.



På lördag for vi en sväng till Jeppis. Träffade upp lite vänner och cyklade in till staden.
Fick mina vårrullar så jag var nöjd!

Förra veckan var absolut underbar och fantastisk!
Kommer att minnas den länge i höst och vinter sen då mörkret och kylan kryper närmre.


Men nu gäller det att börja ladda om. Så småningom börja programmera om hjärnan och ställa in sig på jobb. Känner mig mer än utvilad, ett säkert tecken är att jag vaknar mellan 8 och 9 av mig själv och kan inte somna om, hur jag än försöker och fast jag gick och lade mig kring 2-snåret.
Skall börja slå upp lite böcker och leta fram scheman denna vecka. Har möten inprickade redan nästa vecka och flera dagar går åt till att skjutsa Freddi land och rike runt till frisörer och 3 veterinärbesök...och så skall vi kanske nog börja renovera så där på riktigt också, snart. Bara det blir lite svalare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar