tisdag 29 juli 2014

Mer Converese och Amugurumi

Det har slagit sig på virkade Converseskor och  Amugurumin i sommar de här muruna. Börjar bli lite trött på dem nu så måste hitta något nytt och roligt att tillverka. Alla mina Amugurumin blir så himmelens sneda och vinda då jag monterar dem, vet ej vad jag gör för fel!!???!?

Kaninen är en lite större variant, kan dels bero på att jag använde lite grövre garn (kommer för min själ inte på vad det heter, köpt på Prisma i alla fall!) och en lite större virknål. Men inte för stor, då blir de håliga och stoppningen kommer ut. Jag gjorde öronen två varv längre än vad det stod i mönstret.


Och skorna då. Experimenterar med varje par. Ännu har jag inte fått till de perfekta. Tycker de blir alldeles för korta frampå och skotungan för liten. Prövar mig fram, återkommer kanske med ett mönster då jag är nöjd :)
Har en halv på gång ännu så riktigt färdigt med figurerna är jag inte. Det är också en där jag improviserar lite vilt så får se vad det blir till sen :) Saknar dock en viktig del så kommer mig inte vidare just nu, nöjer mig med att fila på en fårfilt under tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar