måndag 21 juli 2014

Besatt

Alltså jag är nu helt besatt av den här stackars serien, igen! Diana Gabaldons serie om Jamie och Claire.
Läste den första gången då jag bodde i H.fors. Helt betagen var jag då. Gjorde ett nytt försök för något år sedan men gissar det var för nära på. Men nu, se nu passar det. Nu hinner jag inte göra så mycket annat än läsa, och googla.
Den släpps ju som serie snart, Outlander. Den 9 augusti får man sig en sneakpeak på första avsnittet, sen måste man tyvärr vänta ända till 6 oktober. Källa. Jag väntar så sjukt mycket på det! Har redan googlat skådisarna typ hundra gånger :D Alla passar så bra till allt bara man "lär känna dem", hehe. Kommer att bli så bra! Iiiik!



Jag har ju tjatat lite om serien och den åttonde samt sista boken redan här. Nå har jag varit tvungen att googla fram när den kommer ut på svenska, det hittade jag här. Ingen aning om hur tillförlitligt det är?! Ända till december måste vi vänta. Och, irriterande nog har de delat upp den i två delar. Vad är trenden med att göra två delar av alla möjliga böcker och filmer och liknande?!? Varför inte bara skriva nio böcker då istället?! Snark!

Som man nu gör då man surfar runt på nätet så hittar man ju allt möjligt annat också, en spinnoff serie på Outlander finns, den kan jag inte ge mig i kast med just nu. Har fullt upp med att hinna genom alla sju böcker före det är dags att snurra ögonen genom nr.8! Men en bok med synvinkel från Jamies sida, den har jag beställt från Adlibris :D

Jaja, ni märker att jag är helt insnöad i deras värld. Se det som ett lästips om ni letar ett lite längre projekt, innehåller både kärlek, krig, historia, drama, ja egentligen allt man kan tänkas önska sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar