fredag 18 juli 2014

3 dagar skäri-liv

Vi har tillbringat några dagar på villan. I måndags fick vi som skrivet golvet gjutet, tisdagen var en dag i staden med diverse ärenden och kikande. Sen packade vi in oss i bilarna och for till villan.

Vädret har minst sagt varit varierande. Varje dag har det regnat och solen skinit. Växlat från kallt till varm, till tryckande hett. Ostadigt tror jag det visst kallas. Men allt har sin charm, öser regnet ner kan man med gott samvete sitta och handarbeta flera timmar i ett :)

Vi har njutit av lugna och sköna dagar tillsammans med syster och systerson. Läst, solat, simmat, bastat, grillat, handarbetat, angstat över tapetval (hur kan det vara så svååårt?!? Jag vill ha alla mina favoriter, överallt. Kan inte bestämma mig!), deltagit i Gabilslåpi, invigt mina nya löpskor, bott ute på terrassen till miss i nassen, eldat ljust och levt på sommardieten. Det godaste och mest ohälsosamma som finns!











Nu är jag helt nollad. Jobbivern har börjat smyga sig på. Tror inte den kommit så tidigt något år. Ser verkligen framemot hösten. Det är något speciellt med skolstart, nystart, tom kalender. Ah!

Men ännu har vi åtminstone en hel vecka ledigt. Fatta så skönt!
Fin fredag på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar