onsdag 28 maj 2014

Långklänningar

Jag skulle ju inte shoppa något före resan. Nåh, nu gick det ju inte särledes bra då.  


Plötsligt dök det upp kongressmiddagar, födelsedagsfester, bröllopsinbjudningar och gud vet vad i en rasande fart. Och mitt i allt förra veckan då jag rusade genom gallerian för att köpa schampo så såg jag så fina saker på Seppälä. Det är ju inne med långt, och jag som älskar klänningar kom hem med två. En finare som skall få komma med på flera fina tillställningar och en mer vardaglig som får hänga med i sommarvärmen.

 Den här har jag döpt till indiantältet. Den är ganska hysterisk och som vanligt då jag införskaffar något som är insytt under bysten så har jag ju det mitt på vilket gör att det blir tältform av det hela. Men den var så mjuk och skön att jag bara inte kunde lämna den i affären.

Så med det visat, låt sommarvärmen och festerna komma!

8 kommentarer:

  1. Fina klänningar, som du passar riktigt bra i. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Är ganska svag både för klänningar och skor :)

      Radera
  2. Min rusning genom stan i måndags resulterade i en rosa variant av din klänning nr. 2. Mycket skön till sommaren! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo den var härlig att ha på! Hehe, på vissa områden märks det att vi är släkt ;)

      Radera
  3. Wow vilken söt finklänning du hittat! Ja ho ho med den där sömmen som ska sitta så snyggt under bysten, ifall man inte fått så mycket byst så landar den närmare midjan än bysten och försöker man placera den under bysten så trillar axelbanden ner från axlarna. Men de som har dom "rätta" proportionerna för de sydda plaggen ser det ju snyggt ut på. ;) // Keka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag undrar hur många de egentligen passar perfekt på? Någon som har lite att göra borde undersöka och göra en studie på det :)

      Radera
  4. Den vita klänningen är väldigt fin!

    SvaraRadera