fredag 9 maj 2014

Ett litet tack


Har ju helt glömt att blogga om vad som hängde på dörren då vi kom hem på vappen. En väska, med fina saker i. Måste säga att jag diggar årets maj-blomma skarpt! Helt fantastiska färger har den. Älskar rosa och limegrönt, så fräscht! Har en gammal blom-mugg på jobbet, fick den för många många år sedan då jag jobbade som simlärare. Den har hållit helt sjukt bra. Hade lite svårt att bestämma mig om nyckelringen skulle få äran att dingla på jobbnycklarna eller hemnycklarna. Det problemet löste sig i onsdags då det drogs vinnare i motionskampanjen och jag vann en till :)
Roligt att få ett litet tack för ens medverkan i diverse frivilliga organisationer! Att det dessutom är både snyggt, användbart och praktiskt gör ju saken helt fantastisk!



En annan organisation jag medverkat i är denna. Över 10 år. Fick användning av boken senast idag. Vi hade temadag på jobbet. Så bra! Vi hade bjudit in räddningsverket och alla var jätteduktiga, orkade bra fast det höll på i två timmar. Spännande saker fick vi göra, återuppliva, släcka en docka som brann m.m. Jag hade ju bara lite svårt att hålla tyst mellan varven, var tvungen att inflika ett som annat :)

Nu skall jag organisera i hop en promenad i vårregnet med den där lilla fyrbenta som springer undan så fort jag tar på sig ytterkläderna. Att han dessutom skall pinas in i regnrocken i dag lär ju inte göra promenaderna mer attraktiva ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar