lördag 31 maj 2014

Den blomstertid nu kommer!

Trallalla .
Ett till läsår är till ända. Det stinger alltid lite i hjärtat en dag som denna och ögonen skräpas lite lättare än vanligt. Vemodigt i hjärtat. Samtidigt är det så otroligt skönt med sommarlov! Det är som allra bäst just nu, då allt ligger framför en fortfarande. Alla planer och drömmar svävar uppe i det blå.
Den här våren har varit tyngst hittills, inte ens efter mitt första år som lärare var jag så här trött. Jag tror det är på ett annat sätt nu då allt ligger en så nära, det är svårare att koppla bort. Plus att det varit som att roada två jobb hela året, vilket också tar på. En är ju ingen ungdom längre ;)


Kom hem till ett tyst och tomt hus. Stor skillnad från avslutningarna längre söderut. Här sitter jag nu och inväntar att få gå på grannens studentfest och sen bege mig till bygget.
I kväll vankas det dock umgänge med goda vänner. Blir ju gött! I morgon skall jag tanka inför den kommande veckan. Kanske städa lite till kalaset om andan faller på, hehe. Till nästa vecka har jag bokat 8 tågbiljetter, två flyg, två hotell (det tredje sköter någon annan om...) och en hel massa tider och adresser att hålla reda på. Så ni kan tänka er nästa lördag, då vi äntligen vaknar upp till solen och poolen och allt att jag skall njuta. Samla ihop själen och bränna skinnet. Sörpla drinkar och äta gott. En hel vecka Ojoj! Sen följer kalas och jobb men till midsommar stänger jag butiken och tar mig fem veckor semester. Ah, så ljuvligt det kommer att bli! Tänker mig bondbränna, renoveringsdamm och villahäng.
Syrener. Färgen, doften, formen. Härligt! Tänkta sig att både de och liljekonvaljer finns vid vår kommande gård. Allt som hör sommaren till. Fina grejer!


Nu skall vi ta tag i saker så det blir till något idag. Den här typen ligger mest och sover, kom knappt och hälsade då jag kom hem. Tror han är regnväderstrött :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar