tisdag 22 april 2014

Tröjan!!


Wihooo, min första egna stickade tröja i vuxenstorlek!!!!!Det tog heller inte så länge att färdigställa den som jag trodde. Började sticka den på det tredje stickcafé och har stickat på sen dess så fort tillfälle getts. Fick nästan stickarmbåge före den var klar så jag var tvungen att pausa några dagar för jag kunde inte vrida på armen :)

Hur som helst, i söndags fäste jag de sista trådarna och nu skall den bara pressas ut lite så kan jag börja använda den! Blev lite kortare modell än jag tänkt mig, men den fungerar bra till klänningar, som jag använder mest ändå. Sen funderar jag lite på ärmarna ännu, de blir typ 3/4 då de kryper upp. Kanske det reder sig efter att jag pressat ut dem?!? Eller så gör det inget eftersom jag ändå har dem uppkavlade typ hela tiden. Eller så river jag upp resåren och förlänger några varv. Saa sii då jag använt den hur feelisen är.
Nöjd är jag i alla fall! 
Syrran har agerat fotograf.

2 kommentarer: