lördag 1 mars 2014

Vuxenlivet, är det du?

- 10 dagar sportlov och ledighet utan måsten. Varje morgon har jag vaknat före kl.9. Varje kväll utom en har jag varit i säng kring 23.
- Blåsten håller en vaken om nätterna och man ligger och funderar på vilka naturkatastrofer det kan medföra. Hur man bäst och lättast evakuerar huset sen då taket lyfter.
- Hunden flyttar sig från stolen till golvet på nedre våningen, jag vaknar.
- 30-årsfest ikväll. Angstat från igår över hur söndagen blir. Det finns ingen normalisering längre, tre glas vin VS två flaskor kan ge precis likadan feelis dagen efter.
- En tur till Vasa känns som ett onödigt projekt, bara för att lämna in telefonen på service. Det är ju så långt att köra och onödigt dyrt.
- Jag vet inte vad jag skall ha på mig ikväll. Vad har folk på sig på fester nuförtiden?!?
- Kl.11 idag hade jag redan ätit frukost, varit ute med hunden, upp till city och handlat och ätit tidig lunch. För ett halvår sen skulle jag inte ha öppnat ena korpgluggen ännu.
Och så huskurerar jag min begynnande förkylning. Och ser framemot så många avsnitt Revenge jag hinner se och kanske sticka vantarna klara idag :)

2 kommentarer:

  1. Du är ju jättesnygg i klänning, å med dina nya skor så blir det en hit! :) Jag har också varit uppe relativt tidigt idaa, halv 9. Så där kring 11 hade jag uträttat allt jag behöver göra idag. Fantastiskt skönt å då kan man vila på eftermiddagen istället. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det blev en liten kombination av underklänning och spetströja och nyskorna :)
      Ja se ibland överraskar man ju till och med sig själv med tider och nya rutiner.

      Radera