lördag 1 mars 2014

Min första kofta!

Ylläri ylläri blev det en med Pippi-mönster. Men den var beställd, så jag hade egentligen inget att säga till om. Stickade den i ett upp till armhålorna, kändes som ett evighetsprojekt. Inte stickat något med så långa varv tidigare. Men sen gick det ju smidigare och fortare framåt :)
Den är stickad i bambu-garn. Väldigt mjuk och skön men det var lite jobbigt att sticka i. Garnet delade sig lätt och då man plockade upp maskor sen så blev de säkert 3cm långa då de drogs ut. Resulterade i att jag fick sy ihop den runt alla plockningar. Ändå är den lite hålig. Homemade :)

Hoppas nu bara den passar. Tycker själv armarna ser väääldigt smala ut. I och för sig är barnet också väldigt "spitchit" så vi hoppas på det bästa.

Det var ganska roligt att sticka en kofta. Det blir nog fler! Men då skall jag återgå till min trogna tjänare Carolina-garnet. Eller möjligen min potentiella nya favorit, Merino super soft. Aaaah!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar