torsdag 6 mars 2014

Jaja

Här ekar det ofta tomt om dagarna nu. Skulle ju så fint fixa den där appen jag blev tipsad om. Den som skulle underlätta mitt bloggande. Förbättra bilderna. Visade sig att wi-fi inte alls funkar längre. Och man behövde den för att de skulle överföras.
Får kanske släpat min lata rumpa till staden på lördag och lämnat in finisen min på service.

Annars blev det nog från 0-100 då en återvände på jobb. Som det brukar. Förunderlig hur hastigt jag förslappas.
I dag var jag i bassängen 9.30-11.45, lite bastu, varm mat, religionsundervisning och ett 2h långt möte på det ledde till att jag är ganska mör.
Orkade bara inte koncentrera mig på bankpappren ikväll. Skjuter upp det till imorgon :)

Har en irriterande underliggande förkylning som gör att mina stora löpplaner fortsättningsvis inte verkställts. Det kittlar mig i halsen hela tiden så jag sväljer, sväljer, sväljer och harklar mig. Låter som ett får så fort jag pratar. Man får också luftrelaterade konsekvenser av ideliget sväljande. Kanske efter veckoslutet?!? Måste börja gööööööra något åt situationen nu!!!

I morgon är det fredag. Då skall jag rapportera om vårt andra stickcafe. Och lite annat smått och gott. Så vi ses! :)

4 kommentarer:

  1. så länge kan du ju ladda in bilderna till datorn från telefon via mini-usb sladd.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sant! Men det är nog bara det att latmaja vinner nästan jämt. Orka börja jyckla med sladdar och grejs och hitta tid då datorn är tillgänglig att sätta sig ner vid i lugn och ro. Det har varit så lätt via telefonen som alltid är till hands :)

      Radera
  2. Ojdå, lärare brukar ju vara klistrade vid dataskärmen 24/7.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte intresserad eller kunnig.
      Fast iof kan man ju säga jag är klistrad, antingen snurrar det serier på datorn eller så kanske dagens tfn kan räknas som skärm också? De är ju mer som minidatorer hädanefter, ringningen är en bisak typ :)
      Oftast försöker jag varva ner med stickorna eller något annat då jag är hemma.

      Radera