söndag 9 februari 2014

Ett veckoslut i Staden.

Inledde starkt med de favoriter jag har här. Var effektiviteten själv och susade genom några väl valda affärer i centrum. Satt och insöp atmosfären och var bara allmänt lycklig.












Biblioteket. Så många långa timmar vi suttit där. Så himmelens roligt att återvända till skolan och träffa alla. Gick in i mitt gamla klassrum och dog lite av lycka. Det leendet som täckte hela ansiktet på mig då jag gick upp för backen, runt hörnet och såg byggnaden, det försvann inte på hela kvällen!
Vi fortsatte med middag och snack. Kvällen gick så fort.








På lördag var jag in till stan och träffade O&J. Åt den största fastlagsbullen jag ever sett, på Espan. Men i godhet vann den inte över Vöråpojkens :)
På kvällen var det bastu och japanskt i Esbo. Tittade lite på melodifestivalen och sen var vi ganska möra att gå och lägga oss.


I dag satt vi och pratade över långfrukost. Hann genom Vila och öppna plånboken och nu väntar jag på att få boarda tåget.
Känns lustigt att tåga "åt fel håll" på söndag. Annars har jag kört på rutin; samma tåg, samma tidning, samma godis :)

Ett roligt veckoslut är över. Det har varit alldeles för få resor ner det sista året. Måste göra något åt det. Nu skall jag hem till mina prinsar och pussa lite på dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar