fredag 28 februari 2014

En resa till Finlands tredje största stad.

Tidigt i går for syrran och jag iväg söderut. Första anhalten var Ikea. Jag skulle inte ha något annat än ljus och en dyna. Nå, jag kom hem med en hel del småpryttel, och ingen dyna för de fanns inte. Bland annat en fotpall, ett skärbräde, ljuslyktor, presentpapper, förvaringsboxar och en present åt något syskonbarn.

Sen fortsatte vi till Ideapark. Har varit dit några gånger, är inte så stormförtjust i stället men helt ok att fördriva några timmar på. Jag hade vårfeelis och köpte en ny vårgarderob :)

Shoes shoes, min svaghet...De gröna sköna passar perfekt ihop med min spetsklänning från förr (bilden ljuger lite om färgen, vet ej vad som felades i vårt garderobsrum idag?!?). Alternativt kan du ha dem för att piffa upp vilken vårig och somrig utstyrsel som helst. Tänkte mig imorgon på 30-årsfesten t.ex.

Åh dessa ljuva små ting. Perfekt vårfärg som går ihop med allt. Passar perfekt till byxor, kjol, klänning och shorts (inte för att jag någonsin använder shorts men...). Ingen vinglig klack gör att du bra orkar gå med dem en hel dag. Sääärlek!

Alltså haha, den här bilden är lite förvrängd pga den lutande spegeln. Jag är inte så där lång i överkroppen :)
En spetsig och romantisk liten kortärmad tillsammans med an klockad bas svart kjol. SÅ SVÅRT att hitta bra kjolar!! Passar både i jobb och till fest. Hyvä hyvä!
Hehe, alla igonerar den dammiga spegeln och suckar istället hänfört åt den ljuvliga ljusrosa koftan med fransar och knappar och snedvridning och allt möjligt vackert. Åh, sån fining!!
Lite té på det då så sammanfattar det väl dagen ganska bra. Har blivit en riktigt ténörd. Kan ju som känt inte sörpla i mig kaffe morgon och middag längre, så det gäller att göra sig bevandrad i tévärlden. Finns ju aningen bättre utbud dessa dagar. Att förpackningarna är snygga är ju inte heller fel :)

Kläderna är från min favoritbutik Vila, skorna från K-kenkä och téet från Life.

Summa summarum var det en riktigt fin syster-dag! Hittade mycket mer än jag var ut efter och det är ju alltid kul. Men nu blir det nog till att limma ihop pengabingen och gömma kortet för nu vill jag verkligen komma mig iväg på den där sol-semestern jag blev lovad...

2 kommentarer:

  1. Snyggt! Tamaris-skor är så sköna! Ett av mina favoritmärken, passar alltid mina fötter!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Samma här, de passar riktigt bra trots mina breda fötter. Brukar vara bekväma i längden också, något man på äldre dagar uppskattar mer än utseendet :)

      Radera