lördag 1 februari 2014

Den nakna sanningen

Ofta i bloggvärlden ser man alla dessa vackra och putsade hem. Önskar själv att jag hade ett sådant som var rent och vackert varje dag. Tyvärr är jag och maken alldeles för lata för det. Ingen av oss får till stånd att hålla ordning och reda på saker. Här kommer den nakna sanningen om hur det ser ut hos oss, så gott som alltid:
 Min arbetshörna till exempel. Jag jobbar sällan där, är hellre på jobbet till 17-18-tiden och fixar allt istället för att släpa av och an. Dessutom extraknäcker mitt arbetsbord som centralgarderob nr.1. Nr.2 har vi på vinden i extra rummet där vi torkar kläderna, slänger bara ner de torra på golvet/extra sängen/förvaringslådorna och hänger upp de våta.
På köksgolvet är det fullt med saker hela tiden. Det rår vi faktiskt inte för själva. Vi har en liten fyrben som drar fram alla sina saker till köket där vi är. Det ligger leksaker, ved, bark och smutsiga underkläder/strumpor i vart och vartannat hörn. Han bär ur vedkorgen och tuggar, flisar sönder klabb efter klabb. Och du milde vad det skräpar. Och ingen av oss som orkar dra fram dammsugaren varje dag, eller ens varje vecka :)

Köksbordet extraknäcker som allt möjligt. Där samlas allt vi har i händerna då vi kommer in. Man bara för undan lite till ena sidan och sätter ner smörgåsarna och försöker att inte spilla på nå viktiga papper. Glas och muggar kommer sig sällan till diskbänken för att inte tala om in i diskmaskinen.
Men vi är sällan sjuka och lever och mår bra i alla fall. Och för att ni nu inte skall bli allt för chockade så städar vi nog undan och reder upp allt några gånger per år. Till och med har ut mattorna och skurar golvet :)

I dag är det lördag och jag tänker ha en pyjamasdag med stickorna i händerna! I går var vi på grillkväll och spelnatt till de kommande grannarna. Herre du milde så trött i ögat jag var då vi kom hem miss i nassen. Men oj så vi fnissade och skrattade så tårarna och mascaran rann.


4 kommentarer:

  1. Roligt att se att nån annan också har papper och kläder lite överallt ;)
    //Johanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, ibland är det skönt att se att någon annan har en likadan vardag som en själv :)

      Radera
  2. Härligt med nålite rådd! ;)

    TUSEN tack för senast, länge sedan jag skrattat så långt in på småtimmarna! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja kyllä :)
      Tack själv, det var en mycket trevlig afton! Hoppas vi kan göra om den snart.

      Radera