torsdag 23 januari 2014

Traktorer

Här har det körts traktor på löpande band.
Nå nää.
Men på stickorna har det körts med traktorer nu i hundra år känns det som.
Men nu, nu är de äntligen klara mina två traktortröjor:


 Den andra modellen var maken tvungen att rita om mönstret på eftersom "en John Deere inte ser ut så där...."
Jag bara stickade och log :)
 Ett par tillhörande sockor blev också till, i bara farten, av restgarnet.

Nu ser vi mot våren och ljusare tider. Tänker mig att få pippi på Pippi-mönstrat nu åter. Mellan varven alla dessa moror/murur (vad heter det egentligen?!???) skall tillverkas.

13 kommentarer:

  1. Hej
    Vilken otroligt snygg traktortröja....skulle du vilja dela med dig av mönstret? mina killar (liten och stor) är tokiga i traktorer... hade varit helt perfekt.../
    Cornelia80@hotmail.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut! Skall scanna in det i veckoslutet så kan jag e-posta det till dig :)

      Radera
    2. Tusen tack. :-D

      Radera
    3. Snälla kan du skicka mönstret på traktorn till mig

      Radera
    4. Jag e-postade det 10.10 åt dig, har det inte kommit fram?
      Testade att e-posta dig på nytt idag utan bilagor. Se om det kommit fram och svara i så fall så prövar jag på nytt sända mönstret.

      Radera
    5. Skulle jättegärna vilja ha ditt traktorsmönster. Ska sticka en tröja till mitt barnbarn som älskar traktorer.
      florin.marianne@gmail.com
      Tack på förhand.

      Radera
  2. affenpinscher@hotmail.com vill också få traktormönstret. Tack

    SvaraRadera
  3. Hej, skulle jag kunna få mönstret på den fina traktorn?
    min adress är... helenern@spray.se
    tack på förhand/Heléne

    SvaraRadera
  4. hej!
    skulle gärna vilja få ta del av mönstret på traktortröjan..min adress: 80in08@live.se
    tack!

    SvaraRadera
  5. Skulle hemskt gärna också vilja ha mönstret på traktortröjan =)
    Min adress kae.johansson@hotmail.se

    SvaraRadera
  6. Det mönster jag har är på finska. Skickar det ändå till alla er som ber om det för viktigast är ju ändå bilden. Lycka till!

    SvaraRadera
  7. Åh vilken fin traktor tröja skulle jag också kunna få mönster ☺ kajsa_999@hotmail.com

    SvaraRadera
  8. Hej!

    Skicka gärna mönster till yvonnebackman@hotmail.com!
    Vad är det för garn?

    SvaraRadera