fredag 3 januari 2014

Det nya året.

Vi har verkligen chillat in det nya året.
Jag har färdigställt och beställt två fotoböcker.
Betalt räkningar.
Stickat.
Löpt de första och hemskt tunga kilometrarna.
Städat lite i hemmet.
Sett serier.
Författat 18 sidor för hand, vet ni jag blev nästan "skrivanlimin".
Sett två filmer.
Ah så härligt!
Ja och hängt med filosofen här nedan dag ut och dag in.


Jag har inte direkt avgett något riktigt nyårslöfte. Så här dagarna efter snurrar alltid de där samma tankarna; i år skall jag motionera mer, äta hälsosammare, leva bättre osv. Detoxen och vitaminerna inhandlade. Bla bla bla!

Jag har mera förhoppningar och önskningar istället om det nya året 2014.
Egentligen vill jag bara att det skall bli ett år fullt med kärlek och fritt från sjukdom och döden. Inte så stora krav eller?!? :) Mer tid att umgås med nära och kära. Inte vara så svårt att ta sig ut på den där kaffekoppen mitt i veckan.
Lugnt vet jag att det inte kommer att bli, vi har så mycket på gång och så mycket att se framemot så ingen chans.
En resa till varmare breddgrader skulle vara SÅ skönt! Har ju fortfarande en innestående sen maken förlorade vadslagningen :) det är bara så svårt att hitta den där tidpunkten.

Vi får helt enkelt se vart det bär. Det är ju ändå lite spännande så här strax efter nyår då du har ett helt år framför dig. Kittlande.

Hoppas ni får ett riktigt fint 2014!

2 kommentarer:

  1. Ja vi sa väl he att vi sku bli bra på kaffedates 2014, visst sa vi it he? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut! Å no har vi e nerskriva å ;)

      Radera