söndag 22 december 2013

Tänka sig

Tänka sig 1:
Tyynelän Tontut fick bidra med något till årets jul också! Köpte denna ljuvliga väggbonad i papper på årets Hantverkarmässa. Den är i styvt papper och jag ser framför mig att den håller i flere år. Både min mormor och mor har haft liknande under mina uppväxtår så det är jättefint att ha en egen, men i gammal stil!
Nu skall jag bara spara ihop till en pojk- eller flickvän åt Vili också om något år...


Tänka sig 2:
Fick visst pysslat lite till i alla fall detta år. Var på pysselkalas norröver idag. Hela fina klanen var samlad. Den ursprungliga tanken med skålen i kvisten blev sanning till sist. Har ju haft julkulor som stand in i fall jag inte skulle få det fixat, men nu hänger alla 9 i granen i stället! Bara den virkade kotten jag inte hann med i år. Kanske nästa :)




Tänka sig 3:
Julfriden håller på komma smygande till sist. Var och skrev de sista tjänstemannabesluten och betalade de sista räkningarna i kväll. Har känt mig lite stressad i magen över att jag inte hann avsluta ordentligt i fredags.

Nu skall det bara handlas, ytstädas båda våningarna, bäddas, tändas gravljus och lockas hår så är vi klara för i år. Yrbollen och jag har med andra ord fullt program i morgon. Men inget oöverkomligt, vi hinner i maklig takt fast jag unnar mig en liten sovmorgon också :)

Hoppas ni andra får en riktigt fin julhelg med mycket kärlek och skratt, det är trots allt det viktigaste; att få vara tillsammans!

1 kommentar:

  1. Visst är det viktigaste att få vara tillsammans. :) God Jul! :)

    SvaraRadera