måndag 9 december 2013

Strålande väder

 Dagar som i går och i dag blir man lite mera kär i livet. Man får lite mera energi och känner än en gång förundran över naturen, vårt land och våra årstider. För nog ÄR det ju häftigt det här landet vi bor i!
Tycker speciellt första bilden här ovan är vacker.

Trots att jag tycker om snö och köld är ju -20 kanske i det grövsta laget. Inledde ju min app-ledda löpskola i lördags och hur taggad jag än är för den så drar jag mig nog för att motionera i den här kölden. SÅ sportslig är jag inte!
Maken tog in skidorna i kväll för uppvärmning, få se när de premiäråks. Köpte ju nya på rea i fjol, tvivlar det skall göra det lättare. Men vi får se, skam den som ger sig! :)


Sen har vi vårt lilla troll, snötrollet. Nosen skall köras i allt. Alla diken skall genomsökas. All lössnö skall blåsas genom. Så ser vi ut så här då sen. Fryser så vi skakar. Hoppas bara på tre ben för det har fastnat så mycket snö mellan trampdynorna. Hoppar upp i luften för att "fånga" de isklumpar som dinglar runt nosen. Blir alldeles förstörd och ynklig.
Och har man riktigt tur får man komma i mattes famn och husse sparkar downhill.


2 kommentarer:

  1. Jag köpte ju också nya förra året, speciellt många km blev det inte skidade med dem. De var ju så himla hala så jag ramlade även i rakt spår. Får hoppas jag lyckas bättre i år.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja alltså jag har ju kämpat och provat i två vintrar nu. Bytt ut lite i taget av min hopplockade utrustning, nu fattas bara rätt längd på stavarna så finns det inget annat att skylla på. Det sitter mellan öronen isf, och i tekniken! Svårare att råda på det :)

      Radera