lördag 14 december 2013

Lucia till ära kom några tomtar fram!

 I år står Vili och hälsar er välkomna i kvisten.
Vågar inte ha honom närmare golvet och vår lilla marodör, så han övar flitigt på spagat i år.
Han var fjolårets stora satsning, från härliga Tyynelän Tontut. Rekommenderar fortfarande det stället, jösses alltså! Blev alldeles varm i hjärtat igen bara av att leta efter inlägget och minnas.




Tog fram de största och de finaste. Hedlund visste nog vad han gjorde. 
Det är kärlek varje år, som en enda stor julafton då man börjar packa upp. Skall spara resten till onsdag!

I går var det lucia. Min mor och jag har en fin tradition att gå på kröningen. Har ännu inte lyckats få maken med, kanske någon gång. Inledde gårdagen med ett långt och vackert tåg på jobbet, blev alldeles tårögd av de fina små typerna. Som de kämpar och jobbar varje dag, och att se deras nervositet, glädje och lycka över att genomföra och lyckas. Ja se det får vart öga att bli vått!

2 kommentarer:

  1. Vi borde kanske göra en ny tur nån gång och skaffa Vili och Roope varsin flickvän! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har redan bestämt att det året jag skidar Botniavasan, eller åtminstone försöker så skall jag återvända och skaffa en flickvän på skidor åt Vili ;)

      Eller så far vi med finaste Albin nån gång. Är också ett helt bra alternativ :D

      Radera