lördag 2 november 2013

lite alster

Har handarbetat en del i höst också.
Har varit tvungen att hålla det mesta hemligt eftersom det varit presenter och murur på gång.
 Har också en del julklappar ni får se sen i slutet av december eller början av januari. Bara jag minns att dokumentera dem :)


 En blå krabat och ett par blåa converse for till Metjipi.
Alla mina converse blir alltid så små mot vad jag tänkt från början. Hoppas dock att de passar!


 En poliströja for till norra delen av kommunen. Grundmönstret är samma som aptröjans, lite grövre garn denna gång, namnlappen är fristickad och påsydd och det extremt fina polismärket ritade jag på rutigt papper och sydde sen på. Måste bara komma i håg i fortsättningen att det ser större ut på papper än vad det är i verkligheten...


En Pippitröja i rosa och lila for till fadderbarn nr.1. Modellen är dock inte stillastående så många sekunder så det blev en lutande variant :)

Till allt, utom poliströjan, har jag använt Carolinagarn eftersom jag absolut inte klarar av ull. Tror det hette Pirta det jag använde till poliströjan, lite grövre men ändå mjukt.

2 kommentarer: