onsdag 13 november 2013

Införskaffningar

I och med vår nutida avancerade matlagning krävs det en del införskaffningar. Eller matlagningen är inte avancerad i sig, den är mångsidig.
Till pasta å maletkött-dieten varvat med franska med korv och ris med hönsfilé så har vi klarat oss bra med två stekpannor och två kastruller och två Ikea-skärbräden.
Nu används många pyttsor varje gång och min make som inte har de bästa nerverna kräver mer utrustning (plus att jag råkade bränna sönder en kastrull förra veckan, ooops!!!).





Köpte ett stadigt skärbräde i trä i måndags. Med ett örthörn och allt. Det är superstadigt och bra. Men, jag tyckte att nästan 40€ för ett ynka skärbräde var i grövsta laget. Det är ju 240 gambä markk. 240!!! Nåja, man ska ju inte leva i det förgångna! Jag inhandlade det och gav det som en mörk måndagspresent åt husbonden :)

Nu tomten, nu sku vi bara behöva en ny stekpanna, en gryta och en kastrull (stor!).




Dagens jättegoda kycklingknyten blev gratinerade i en pajform. Såsen täckte dem inte riktigt. Men då jag har som inte så bra koll på var mina packlådor "med onödiga saker" finns. Gudarna skall veta att vi nog har ugnsgormar i alla dess former, men eftersom vi aldrig använt dem tidigare har de inte fått äran att flytta in, än... Time changes! Sku bara behöva lokalisera dem nu då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar