lördag 30 november 2013

Glad lillajul!

Efter min tur till city har jag gett mina pojkar varsin lillajulklapp.
Alla var lika duktiga på att öppna.








Freddi fick ett aktivitetsbräde. Nå han tuggade ju bort vissa delar av det redan vid premiäranvändningen. Det var ju inte den mest hållbara hundgrejen.
Maken fick en ställning till kokböcker och en egen termos för våra utflykter. Så slipper jag ju gnället om att hans kaffe smakar så illa då jag haft oboy i termosen :)

Och änglaspelet, alla mina barndomsjular har det kommit fram till lillajul. En fin tradition min mor gett mig och som jag kommer att hålla vid liv! Ack den harmonin dess plingeliplong skänker mig.


I och med dagens besök upp till socknen fick jag äntligen bytt batterier i pulsklockan och sändaren. De två senaste veckorna har det varit lite skralt med motionerandet. För jag är ju som bekant lite lat så där till vardags, så utan info om kaloriförbränning, konditionsminuter, fettförbränningsminuter eller medelpuls har det inte varit riktigt något som dragit och peppat mig att ta mig ut. Så inatt, bra timing här!, tyckte den lilla marodören att jag inte skall träna mer så han simply åt upp min dragkedja...


Nu måste jag städa och baka klart. Hej på er!

4 kommentarer:

  1. Var hitta du kokboksställningen? Så snygg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Minimani. Jag tyckte också den var helt super, har länge fantiserat om en men inte riktigt vetat hur den skulle se ut eller vad jag skulle hitta den. Until I found this one :)

      Radera
  2. Får nog lov å ta en tripp till Minimani nu då! Jag ska minsann härma dej ;)

    SvaraRadera