söndag 29 september 2013

Fighting star!

I går var vi på premiären av Fighting Star. Det är många år sen jag var på en premiär, då i egenskap av arbetstagare på teatern. I går fick vi bara njuta och känna spänningen i luften. Det är något speciellt med premiärer, finklädda människor, nerver, blommor, leenden och skumpa. Vi jublade alltid om vi fick de skiften :)
Och den var bra! Jag har ju en viss förkärlek till musikaler, till musik, till folk som kan sjunga, ja till Wasa Teater över lag. Så kan hända jag är lite lätt partisk här vah :)
Men piipona people, piipona som de små spinkiga tjejerna hade. Wow! Det är nu mest sången och rösterna jag är imponerad av. Handlingen var lite lame...




Första akten var lite trögstartad. Men då jag tänker närmare på alla pjäser jag kommenterat något om så är det just att första akten varit tråkig, händelselös eller utdragen. Kanske det bara är så?!? Den som spar till andra akten han har.
Annars hade de fördelat rollerna väldigt bra, karaktärerna passade med skådespelarna. En del av skådisarna syntes väldigt lite och mycket sällan på scen, det var synd. Stor del av ensemblen var mer eller mindre kända namn så det var ju kul, kändes som att de satsat lite extra på den här. (kanske därav det sjukt dyra biljettpriset, 40€!!! Jösses! Tur vi bara behövde betala 55€ för hela kalaset, jag menar att sätta nästan en hundring på en regionsteater är crazy!)
Vi satt längst bak och såg bra,  tror att det sluttande taket tog bort en del av ljudet. Det brukar vara sjukt högt ljud på musikalpjäserna. Skönt för mina öron :)
All in all tycker jag absolut ni skall gå och se den om ni har extra pengar som bränner i fickan. Jag njuter, nästan :), alltid på teater. Och regionsteatern har väldigt sällan gjort mig helt besviken och gråtfärdig.
Blir alltid lite nostalgisk då jag rör mig i teaterhuset, så många fina minnen och goda tider att tänka tillbaks på! Fast de har ju avancerat lite sen vår tid, hållit jämna steg med utvecklingen :D
Får alltid en längtan tillbaks, att snurra runt på kansliet på dagarna eller något :)

Bilderna är lånade från världens vida nät.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar