lördag 10 augusti 2013

Dagen so far

Vi inledde denna lördag kl.7.40. Pust! Men vi har ju hunnit med desto fler trevliga saker också hela lilla familjen. Vi packade in oss i bilen och körde till skogs. Tog tre cachar med den lille i släptåg, njöt av de få solstrålar som hittade ner genom molnen och bara tog det lugnt.
Det där att gå i koppel med en sån liten krabat var ju inte att rekommendera så nu kör vi löst och ledigt och tränar att han skall följa och komma. Och som jag sagt förr, han trivs bäst bland stock och sten!



Handlade mera garn, postade i väg paket, veckohandlade en lördag och hann med ett besök och några minuter skötsel av loppan på prärien också före jag for hem och tog itu med årets bärskörd. Sju påsar bär skall saftas i kväll. Det doftar så ljuvligt gott i hela huset!
Har nu färdigt fadderbarn nr.1´s födelsedagspresent och julklapp, syrrans julklapp och har påbörjat fadderbarn nr.2´s julklapp. Gäller att ligga i då man har tid, inspiration och då man inte vet vad hösten för med sig...


Tänk så mycket man hinner med under dagens ljusa timmar. Men måste erkänna, jag är nog ändå mer en kvälls- och natt människa. För mig går det lika bra att sitta och sticka kl.1 på natten som kl.10 på morgonen... :)

Hoppas ni får en fin lördag afton!

2 kommentarer:

  1. Men var det så kallt i skogen? Bärpåsarna ser ju helt frostiga ut:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. :D Heh, se i skogen haver jag inte grundat annat än skattgömmor i år. Dessa vinbär är skörd från egen gård. Och de har mycket riktigt frusit en tid i min frys :)

      Radera