måndag 22 juli 2013

Inskrivning

I dag var det inskrivning till simskolan. I egenskap av styrelsemedlem var jag där och tog emot anmälningarna.
Och visst pirrade det lite ännu i mina gamla simlärargener då man fick bläddra genom deras simböcker, fundera på märken, fundera på vattentemperaturer, gruppindelningar, prestationer och beställningar. Jag blev lite ivrig. Mindes känslan då man skulle starta upp en ny simskola. Barnens iver, kämparglöd, blodet, svetten och tårarna. Och känslan när man lärt de små liven något, fått väglett dem fram till kunskap, prestation och att tro på sig själv, våga och klara, allt medan solen gassade på ryggen eller regnet rann innanför kragen. Det var härliga tider! Ett av mina absolut bästa sommarjobb och yrkesval i livet.
Det är en 10-årig karriär jag nu lagt på hyllan, pensionerat mig från. Det är andra sommaren jag har absolut inget att göra med dem. Visst pirrade det idag, men jag har been there done that! Man blir ju så "fisin" med åren, att stå i vatten dagarna i ända lockar inte lika mycket längre :) och jag får ju dessutom uppleva allt det där 10 månader om året i alla fall, hur tur har inte jag då?!?

Nu väntar jag mest ivrigt på att maken skall komma från jobbet så vi får styra kosan mot Revonlahti och hämta hem vår lilla sukkapoika!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar