tisdag 23 juli 2013

Hundbloggen

Jag skall försöka att inte förvandla detta till en hundblogg nu :) Bara ett inlägg till tillägnat honom...


Natten gick bra, inte ett pip kom det från honom. Han bäddade och attackerade sitt gosedjur typ 15 min, sen sov han 4h, kissade på tidningen, sov 2h och sen var han uttråkad. Maken steg upp och de åt tydligen frukost, hämtade VBL och uträttade sina behov på utsidan.


Sen blev han nere och jag halvsov 1,5h till där uppe. Inte ett pip! Under dagen har han mest sovit. Och det är skönast i min famn eller i egen koja. Jag skall sen inte skämma bort honom med att sova i famnen alla dagar :)





Men nog förstår jag de som är föräldralediga riktigt i början och inte får ngt gjort. Jag är bara första dagen hemma med hunden och får inget gjort. Tröjan blir inte stickad av sig själv där i påsen. Jag skall skärpa mig, om en stund. För ack så mysigt det är att sitta här med honom i famnen :)

8 kommentarer:

  1. Mys på du, och skäm bort den lille ludne typen en aning. Att bli bortskämd med kärlek har ingen tagit skada av! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anar en liten Lindgren-filosofi där bakom dina vackra ord :) Tänker mest på chocken han får sen då vi börjar jobba och han ska va hem 9h själv. Så kanske borde ge desto mer nu så han klarar sig sen ;)

      Radera
  2. Nio timmar själv låter mycket, men så långa dagar har man inte i skolan. Till all lycka.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nog om man räknar med transporten och förberedelsen. Vi far båda halv 8 på morgonen och kommer hem mellan 16 och 17, förutom fredagar då jag slutar redan ett då brukar jag va hem mellan 14 och 14.30. Så med min enkla matematik blir det oftast kring 8-9 h. Om du inte har någon magisk formel?!? :)

      Radera
  3. Det blir nog att ändra förberedelserutinerna då, för en valp ska inte vara ensam mer än 6 timmar.
    Skolan brukar börja vid 9-tiden och de flesta slutar kl 15. Du har väl någon håltimme också då man kan förbereda nästa dag - eller har du 28 veckotimmar?
    Formeln blir alltså: Bums till bilen kl 15 och hem!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ojoj, hur gör folk med vanligt 8-16 jobb då?!?
      Jag tror nog att det löser sig då vi kör igång på riktigt. Skall mjukstarta med kortare dagar nu redan från början av augusti och vänja honom. Men han är nog "ensam" fler än 6h redan under natten eftersom han sover så duktigt i sin egen koja nere och vi uppe. Och däremellan får han sitta massor i famnen, så otrygg tror jag inte han blir heller.

      Radera
  4. Med erfarenhet av valp + 8-16 jobb vänjer sig nog lillen rätt snabbt... lite pölar får man räkna med den första tiden...o att han har massor av energi när man kommer hem :-) s.k

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och det är ju helt förståeligt. Tycker jag...

      Radera