onsdag 12 juni 2013

Dagens produktivitet

Från kl.9 imorse har jag varit igång. Först stickade jag 1h samtidigt som jag såg på 3 avsnitt Mindy och drack en Dolce Gusto-kaffe. Man måste ju börja lugnt :)

Fortsatte med att tvätta resten av fönstren, hänga upp sommargardinerna som snälla mamma strukit, kasta in sommarmattorna på dammsugaren och svabbat golv. Fikapaus med choko!

Så baka 50 muffins och cupcakea en del av dem med nerverna på helspänn. Puh! Det roliga var att dekorera då allt annat var klart. Men konditor har jag nog inte varit i mitt tidigare liv. Kanske i nästa?!?




Sommarförfallet har varit katastrofalt! Efter en powerwalk som heter duga med Pia Plågaren och Marica Marscheraren orkar jag inget annat än tappa upp något gott onsdagen och produktiviteten till ära, se lite mer serier och sticka lite. Mina ben är trötta och fötterna fulla av blåsor :( Hade, än en gång!, saligen förträngt att de där löpskorna jag köpte inte lämpade sig så bra för promenad...


Skryt skryt och bekräftelse på hur duktig jag varit nu då!
Om sanningen skall fram skulle jag har väldigt svårt att få åstadkommit ens hälften av allt detta utan sällskap. Allt blir så mycket roligare, och lättare att härda ut, då man är fler! Hurra för umgänge och hjälpsamhet och för mödrar över lag!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar