torsdag 9 maj 2013

Tips mottages, med tacksamhet!

Jag har bestämt mig för att inte jobba denna sommar! Det har jag i och för sig gjort de senaste 4 åren också och det har ju inte gått särledes bra. Men nu, nu skall jag vara ledig och ladda inför hösten. Har jag tänkt...

SÅ, jag behöver TIPS på riktigt bra litteratur! Tänker beställa hem det största bokpaketet ever i slutet av maj. Så jag har hela sommaren till regniga dagar framför brasan i juni och stekheta dagar på beachen i juli. What you say?!? Hit me* med ALLA goda litterära ting ni bläddrat i tack!

En ny serie kunde vara riktigt rolig att få upp ögonen för. Men ni får också komma med enskilda tips.

*alltså i den engelska betydelsen, inte den dialektala oartiga hiiid me´ betydelsen

7 kommentarer:

  1. Snabba cash & Livet deluxe av Jens Lapidus.
    Sen e ja helt såld på brittiska deckarförfattare. Harlan Coben, Peter Robinson, Stuart McBride å Ann Cleeves skriver riktigt bra å spännande (å lite hemska) deckare. Så där har du att börja med:)
    Å bra att du ska va ledig!

    SvaraRadera
  2. Två böcker som jag tänker försöka läsa i sommar är:

    - Lite räcker inte av Eva Wahlström (finns billigt på S-market i Vööro..)
    - Asfaltsänglar av Hanna Holmström

    SvaraRadera
  3. Hungerspelen triologin man kan inte sluta läsa.

    SvaraRadera
  4. kanske du redan läst Camilla Läckbergs böcker? De tycker jag är bra iallafall! Likaså Åsa Larssons.
    Om du gillar den sortens böcker ska väl också Game of thrones serien vara bra (tycker iaf maken min, han kan inte sluta när han väl börjat läsa om kvällarna, jag tror dock inte det vore nåt för mig)

    SvaraRadera
  5. Och Carin gerhardsen hammarbyserien! om du inte redan läst förstås!

    SvaraRadera
  6. Njaa, Läckbergs böcker har nog för tunn intrig för min smak. I deckargenren rekommenderar jag i stället Jo Nesbös böcker om Harry Hole. Och Roslund & Hellström.

    SvaraRadera
  7. Kan hända jag är helt ut å seglar nu och inte alls prickar din genre inom litteraturen, men jag har nyligen hittat författaren Sophie Kinsella som jag gillar. Boken "Nya kontakter" tyckte jag var bra. Hon har också skrivit böcker under sitt riktiga namn, Madeleine Wickham, men nån av dem har jag inte hunnit läsa ännu.

    Sen så är jag kanske lite (eller väldigt) udda, men jag tycker om att läsa böcker där handlingen utspelar sig för länge sen, "förr i tiden". Jag är helt såld på Torill Thorups serie "Familjearvet" som utspelar sig i mitten på 1800-talet. Det kanske inte är aktuellt att beställa hem alla dryga 20 böckerna ;) men de finns på bibban i Vörå.

    Ha en skön läs-sommar!

    SvaraRadera