tisdag 23 april 2013

nervöst

Har nerverna på helspänn i kväll. Detta med att vänta är ju som bekant inte en av mina starkaste sidor. Snarare en av de allra minsta som har tappat bort sig i mitt omlopp...usch!

I dag promenixade jag genom city och i gamla hoodsen. Det är det enda jag saknar med citylivet; alla dessa valmöjligheter av småvägar och motionsrundor. Det här att traska av och an på autobahnen eller runt lilla rundan är lite hjärndödande. Det är därför jag inte motionerar så mycket här hemomkring utan springer på en massa jumppor istället. Hehe. Or what?

I kväll hade vi möte med FH. Beslöt lite om sommarens simskolor och åt en abnormt saltad jägarsmörgås. Namnam! Ooh kvällen väckte så många minnen från egen tid då man packade ihop sin matsäck (eller ja, mamma packade ofast den :D ) och hällde över en limsaflaska i sin blodflaska som efter några år var helt urtvättad och som absolut inte fick använda annars. Så åt man sin solvarma smörgås på handduken, med blåfrusna läppar och ett sug efter att igen få gå ner till stranden och igen dyka ner i böljorna. Mmmm! Måtte de eventuella egna barnen få uppleva samma bekymmersfria barndom utan press på märken (det var ju en bisak som föräldrarna ALDRIG på den tiden bestämde åt en) och dylikt. Sol, simskolor och friheten. Aah!

Nå tack och hej, det tappade lite fokus här emellan nu. Återspeglar mig själv just nu.
Nervöst var ordet.

Jag tänkte mig att röd skulle vara en nervös (irriterande?) färg att läsa. What you say?!??

4 kommentarer:

  1. Men du har ju inte så långt till Kuckosvägen, som är lugn och skön att vandra på. Kanske lite klottigt såhär års, men det är ju övergående.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo och den är helt underbar att far på med sparkstättingen på vintern. Det är en lugn runda.

      Radera
  2. Skönt att inte va ensam om att ha nerverna på helspänn! Få se då om det gick vägen igår eller ej...

    SvaraRadera