måndag 1 april 2013

Hit och dit och upp och ner

Vi fick lite tumistid i början av helgen. Drog till Vasa och nyttjade upp presentkortet till Sokos. Vi pratade mer den kvällen än vi gjort det senaste året, typ. Och jag var alldeles nykär i maken igen :)





Alltså det italienska köket. Vi har ett kärleksfullt förhållande som kommer att vara livet ut. Det är så sjukt gott med så lite medel. Älska!



Vi hann en sväng via villan i Monå för att träffa min familj. Vädret visade sig från sin bästa sida och jag fick en halv timme sol och promenad på isen.









Vi var i Forsby och skötte tre ivriga syskonbarn. Åkte, spelade, åt pizza och busade runt. Sen till Jakobstad och snabbt hälsa på vännerna före vi for vidare till Kronoby.





Igår var det dags att föräras med fadderbarn nr.3. Dop på Holman stod på programmet. Snällaste André sov i mobbos famn genom hela proceduren.


Igårkväll landade vi äntligen på backen igen. Körde tvättmaskin efter tvättmaskin och redde upp senaste tre veckors slit och släng. Planterade och skördade lite bönor och njöt av att få sova i egen säng igen.




Idag gick det inte att komma undan längre. Måstetvättabilarna.nu

Och det behövdes...






Eftersom jag har minst bil blev jag först klar. Sitter och njuter av solen, äntligen!, medan maken sliter med sin tjej :)

Det blev inget påskfirande i år, och fatta att jag fortfarande inte hittat den gudsförgätna påsen!, men det kommer ny påsk nästa år och året därpå och...Vi tar det då istället. Skall börja bunkra upp med Kinderägg redan i juli :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar