söndag 24 mars 2013

Själslig rekreation

Efter den galnaste veckan på länge, fullt med program från morgon till kväll, dock roligt och intressant sådant, så var jag tvungen att erkänna att man är ju inte 24 och odödlig längre.


Maken packade in mig i bilen i går kväll och körde mig till Monå. Vi sov med kalla näsor inlindade under sovsäcken, gemensam förstås ;), och vaknade till en strålande dag i morse.


Syster å sötnöten kom dit och vi tog en tur på isen. Njöt av vädret. Åt potismos med korv. Bastade och tankade energi inför kommande vecka.








Vissa hade fler hoitajat än andra så mammsen fick både äta choko och dricka kaffe i lugn och ro, i flere omvarv :)






Och så skolkar jag från gympan ikväll. Men det kommer fler. Villalivet är inlett och vi har det gott. Hoppas ni också har det!

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Nu tog jag bara fram det väsentliga ;)

      Radera
  2. Nåja, inte tror jag att den fysiska förmågan går ner så otroligt på några år:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har absolut inte samma ork nu som då. Då steg jag upp 5.45, jobbade på bädden till 13, skrev gradu och gick på föreläsningar från 14 och jobba på teatern 18-22.30 sen hem och fixa och 5-6h sömn. I flera år. De kvällar jag var ledig från teatern och dagarna före kvällsskiftet va vi oftast ut. Plus att jag drog 5-7 simskolor i veckan. Och nu var jag helt död efter en vecka med program 7-21. Så jo, för mig har det ändrats massor på fem år! Men jag är glad för din skull om det inte gjort det, ibland sku jag behöva lite av odödligheten ännu!

      Radera