fredag 15 mars 2013

okunskapen

Den 27.2 beslöt jag att börja prenumerera på dagstidningen här i nejden. Den kom aldrig. Förutom en räkning förra vecka som upplyste mig om att jag prenumererat sen 2.3. NÄHÄ! tänkte jag och ringde dit för jag var arg. Det var förra fredagen och de skulle heti åtgärda problemet och förlänga prenumerationen med 12 dagar.
Jag väntade och väntade. Likt ett barn på julafton. Varje dag jag öppnade lådan var den tom.

Tills igår, då vi hade TRE stycken i lådan!! Med rätt adress och fel namn. Ivrig var jag att hämta den idag för att sätta mig ute i solen och läsa. Men lådan var tom. Blev riktigt arg och skrev riktigt fult på fejjan och som genom ett trolleri hann jag bara trycka publicera så kom grannen och upplyste mig om var jag kan finna vårt vbl.
Det kommer ju då tydligen inte i vår postlåda som jag hade trott...

Det var så kusligt bra tajmat att han kom just då så jag blev lite skraj, hämtade tidningen, gick in och skämdes lite över min okunskap.


Men nu tar vi helg på det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar