måndag 18 mars 2013

Måndagstipset

Den goda pastan:
Man kokar vanlig pennepasta. Inte för länge för den skall vara i varmt en tid ännu. Koka sönder tomater, många tomater!, färdiga tomater och blanda i pastan. Pressa ner valfritt antal vitlöksklyftor. (Jag drog till med 5 i dagens kräksjuketider. Too much!). Peppra, salta, rör ner mozarellaost du format i valfritt format. Toppa med färsk basilika. Mmmmm!!!!
Det var nästan som att återvända till Italien och Toscana och bröllopsresan. Minus maken idag :) Men inte riktigt. Finska ofärdiga råvaror går inte att jämföra med the real thing down there, I tell ya!

Även om vi inte, i år igen, skall vara hemma nå över påsk kunde jag inte gå obemärkt förbi idag. Skall plocka in lite ris, hoppas på mössöron och njuta i mitten av nästa vecka. Det här med högtider har förlorat all sin charm, själaro och njutning sen man blev vuxen. Det är bara en massa stress hit och dit, överallt och till alla.
Nu skall jag bara jobba och sända in lite materialbeställningar för nästa år före jag tar itu med dagens inköp. Skall pausa med alla murur och pygmékläder nu och tillverka något till mig själv för omväxlings skull. Vi får se resultatet sen, hittade det på en finsk blogg i Norge :D Not gonna promise anything ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar