torsdag 7 mars 2013

ljuset

Ack solens stråla värma det fagra sinnet. 

Detta ljuset gör nog gott åt själen det! Plötsligt är allt så mycket roligare, trevligare, lättare och ljusare. Bara det att man lätt förglömmer sig då man sitter och jobbarjobbarjobbar och det aldrig blir mörkt, så kommer man sig aldrig hem. Borde sätta alarm eller något :)
Nå en vecka kvar med utv.samtal sen borde det vara någotsånär lugnt fram till påsk åtminstone. Sen kör vårrumban mixad med framtidsångesten igång och håller i sig fram till juni. Och jag kan än en gång bli bitter över det faktum att jag är stuck here.

Men nu njuta av ljuset så länge det varar! Tids nog hinner vi gräma oss över andra saker.

4 kommentarer:

  1. Du är inte ensam om den där framtidsångesten. Fast först skall vi njuta av ljuset.

    SvaraRadera
  2. Det är underbart med ljus, fantastiskt. Livet kommer tillbaka i kroppen. Jag har fått så mycket energi de sista dagarna att jag t.o.m. börjat blogga igen. Livet är najs när det blir vår!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hurra för våren, takdropp och torra vägar! Då kan vi börja cykla igen, typ till Hellnäs eller något ;)
      Vad kul om du börjat blogga igen, jag skall genast slavläsa allt.

      Radera