måndag 11 mars 2013

Aaah söndagen!

Det börjar bli tradition detta att ta sovmorgon på söndagarna. Ordentlig sådan. Sova bort hela förmiddagen skulle säkert många säga.


Vi tände ljus och dukade fram brakfrukost, eller brunch kanske det snarare räknas som?!? Var som uppslukade av våra böcker och njöt. Han -Hungerspelen, jag -Jenna Jamesons öde. Vips var klockan två.


Städa, diska, tvätta. Fylla i ansökningar. Sticka. Pretty Little liars. Vips så skulle jag på vattenjumppa.


Nackdelen med sovmorgon är att nu sitter man här och skall upp om ca.6h. Jag har spenderat senaste timmen åt att knåpa ihop en PP om mitt älskade Helsingfors. Har letat i bloggen efter foton av sevärdheter och dylikt. Hittade inte så många :)
Konstaterade att jag växt i mitt skrivande. Vips var jag tvungen att lägga om en hel del pga ortsbyte. Tur att människan är föränderlig. Man kan inte alltid vara så brutalt ärlig.

2 kommentarer:

  1. Vad skriver du för ansökningar? Tycker att det inte kommit just några lediga tjänster att söka ännu. Märkligt, för det är ju redan mitten av mars.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nog till annan ort. Här där vi bor mal det ju ganska så lååååångsamt. Men förhoppningsvis klarnar det före sista maj i år.

      Radera