onsdag 20 februari 2013

Snart sportlov vet ni :)

Men först kan jag meddela att vår stuga torde synas till vägen relativt bra nu. Så alla ni nyfikna som inte sett eller vetat var. Nu är syrenhäcken nästan puts veck och man kan slänga ett getöga hit upp då man kör förbi. Eller komma in på kaffe nästa vecka då jag har ledigt :)
Det känns lyxigt. Vi har en egen liten stuga. Precis i sådan stil vi letade. En egen liten gård. Ett uthus. En miniträdgård. Och våra duktiga hyresvärdar+barn som sköter allt. Värsta lyxhustrun med trädgårdstomtar känns det som. Och jag är oändligt tacksam! Vet inte HUR djur gör sen då ingen pynjar runt knutarna åt en utan man måste fixa och ansvara allt själv?!? Kanske vi bara bor här en evighet istället :)


För att anknyta till rubriken, snart sportlov! Har nästan rott iland Astrid Lindgren-projektet nu, phew vi hann! Nu återstår bara lite film och lite recensionslyssnande. Och de har varit så duktiga! Jag är väldigt stolt och lite mallig :)
Så imorgon lashar vi mest. Har överföringsmöte. Bakar pizza. Ser på film och sover över på skolan.
SEN är lovet här, hurra!


Mina tulpaner har antagit en lila nyans i vissa ljus. Vackert! Fast här är de mest rosa, I admit.





Pigga färger minner om det som komma skall; vår, sol (förhoppningsvis), värme, grönska, sommar. Härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar